Tuesday 16 August 2011

...kenangan terindah...

lagu tema : AISHITERU - ZIFHILIA
(dengar lagu nie sambil baca tau) (=_=)

halluuuu!!!!

wa.. tak sabarnye nak citer pengalaman ape yang terjadi kelmarin.... pengalaman yang dah lame keluarge instant tak lakukan... mane taknye, dulu Mama Eva yang telah meninggalkan anak-anaknye bertempiaran setelah ketelanjurannya... tak percaya??? g sekodeng cendiri kt cinie... dah la kami adik - beradik dilempar sejauh yang mungkin.. My Lastik Sis di humban ke changlun, kedah n aku terselamat cikit di kulim, kedah... bunyi satu negeri, tapi jauh lol... dah hampir 3 tahun tau kami tak berjumpa... huhuhu....

ops... dh terpesong lak.... sowie.... =p
nie merupakan pengalam yang terindah yang aku pernah rasa dalam hidup aku setelah hidup dalam keluarga instant nie... semuanya bermula apabila dapat tahu yang anak sulong keje kat kulim... yang mama pula berhenti keje... maklum la Encik evo dier kan kuat keje... hehehe.... so aku dan sya telah merancang untuk berbuka puasa bersama mama chumil kami di taman kenari... tapi bile dah start bejalan, sememangnya rancangan tinggal rancangan... Penang here we come!!!!! =)


aku citer dari mula la ye...
aku dan sya suka chatting n mesej... kami plan berbagai... dan mengutuk sesama sendiri sehingga aku terima mesej :

“man lewat seminit man belanja, man awal seminit pon kena belanja.”

melompat aku baca mesej nie.. mana taknya aku kene sampai tepat kut... memang kaki buli betul kak lastik aku nie... so untuk menyelamatkan aku pada petang tu, aku telah keluar untuk g try set masa dan melihat tempat dimana sya keje... yela, aku tak tahu kat mana sya keje... lol... hahaha....
balik tu je aku terus bersiap la untuk g jemput sya balik... tepat aku sampai sana...
kami terus terjah mama kami kat rumah sebab mama kata tak nak pergi sebab nak balik kampung... tapi alangkah kantoinya dia apabila kami g rumah, mama masih dalam berpakaian tido... hahaha...

kami culik mama terus bawa g penang!!! mama bayar tol... jimat-jimat.... hahaha...
kami semengangnya gile... sepanjang jalan kami berbalas-balas kata sebab dah lama tak jumpa... kami g jemput kak hani ( kakak mama kami) untuk g berbuka sama-sama...

nie la 1st pic setelah sampai d tempat dituju-tuju...
aku tak ketinggalan... =)
atas escalator pun sempat... jangan jelez ya... hehehe...

kami g ronda-ronda dulu dalam tesco nie sebab sampai awal...

mama sempat g beli donot... cedap do... hehehe...
kami g ronda-ronda kat food court usya-usya menu... memang tak sabar gile...
sempat lagi ambik gambar mase tunggu makanan....  nie la no. bertuah kami menunggu makanan kami siap dimasak... (=,=)

stop!!!!! baca doa berbuka dulu.... hahahaha.....

mama with kak hani yang sememangnya tak sabar-sabar nak makan...  =p

lepas semue sudah, kami gerak ke "Straits Quay"...
memang best do bila sampai sana... rasa macam jutawan... (berangan cikit... hehehe...)




cantikkan tempat nie... memang loaded gile... tak dapat aku gambarkan dengan kata-kata... hehehe...

guard!!!!!! ade orang nak curi kereta saya!!! =p

..bongsu (maman) and sulong (lastik sis)..
 mama : jangan la macam nie, malu la mama.... =p

 sempat lagi sulong nie cubit bongsu.... sabo je la... hehehe...

 sya : ape??!! mama nak kawin???? (scrip sendiri...) =p

 tergoleh suda anak beranak nie... huhuhu.....

time to posing..!!!! =p

penat-penat posing kami g la cari bende makan lagi... yogurt!!!! nyam-nyam... =)
sedap punya pasal, tak sempat keluar kedai sya punye keje... kihkihkih....
jemput makan.... lalalala..... (+_+)

memang seronok sangat 16/08/11 nie... memori yang tak dapat aku lupa... thanx lastik sis n chumil mama sebab sudi keluar berbuke sesame... tak lupa kak hani yang memang sporting gile... hehehe....

p/s budak yg xterbang: ingat tau, kita ade banyak misi lagi tau bulan nie... bersiap sedia ye!!!!  =p

3 comments:

syasyah_biscuits said...

jom carik baju raya jom2. heheh

evalovevo said...

haha..xkomen..tp pe mkn yogurt guna straw..hahah..argh..terkomen jgk..!!haha

skyboy arif said...

sya : xsempat nk join pn sya dh angkat 2 pasang bju... huhuhu...

mama : shuu... jgn ckp kuat2... kantoi ank2 bru blajr.... hehehe....